Tudományos munka

A cigány származású és/vagy szocio-kulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek képességei nem felelnek meg az iskolai elvárásoknak. Az iskolai tanítás a verbális, elemző, logikai, szekvenciálsi gondolkodásra épül, míg ezek a diákok jobban tudnak globális, téri-vizuális, mozgásos, érzelmi megközelítésben tanulni.

A számukra nem megfelelő oktatás miatt sorozatos kudarcot szenvednek, és belekerülnek az alulteljesítés ördögi körébe.

Bővebben...

A "Rossz történet a roma fiúkról" címmel jelent meg egy cikk nemrégiben:

Fogyatékossá minősítettek, de emiatt kártérítésben is részesítettek két gyereket Az egyik fiú tizenhét, a másik tizenöt éves. Az egyiket már egészen kis korában is a gépkocsik, a járművek érdekelték, szerelt, bütykölt. A másik az anyatejjel szívta magába a tánctudást. Tánctanár akar lenni. Szakemberek rendkívüli tehetségnek tartják. Hivatalosan viszont fogyatékossá nyilvánították őket. Most szobafestőnek tanulnak. (http://www.nol.hu/belfold/20091109-rossz_tortenet_a_fiukrol)

A szakértői bizottságok elsősorban intelligencia tesztekkel állapítják meg a gyerekek értelmi képességeit, jóllehet több évtizede tudott, hogy ezek nem megbízható eljárások. Az átlagos övezetben viszonylag jól használhatók, de a különleges képes­ségű, személyiségű és/vagy helyzetű egyének értelmi képességeinek mérésére nem alkalmasak.

Bővebben...